lördag 18 juni 2016

Skydd emot myggor och bra kläder.

Det är lördag idag. Varit ute på Jula och handlat. Blev en usb laddare till bilen. Med en förgrening. Så jag kan koppla in 4 st enheter i bilen för laddning :) Problem solved :)

Köpte även en plastlåda för mat. typ 50cm x 50cm och en höjd på ca 30cm. Bra att ha mat i.

Blev också en tur till Jägersro, till en butik som heter http://www.friluftsvaror.se/. Mycket bra priser hade dom.

Imorgon skall jag göra dom sista inköpen. Skall handla mat och fiskeutrustning. Mina fiske saker är spårlöst försvunna!
Blir mycket konserver,nudlar och pasta. Saker som är lätta att tillaga. Proteinet får jag fiska upp ;)

Jag åker på måndag morgon så tidigt jag kan. Har satt larmet på kl 04.00. Måste vara i Örebro vid 16.00 tiden då brorsan slutar jobbet. Den stora flugfiskaren av Ånnaboda skall skall hjälpa mig med flugor för fisket. Han kan sånt. /Hoppas jag ;))

På vägen upp skall jag stanna i Kumla för en pratstund med farsan och tända ett ljus.
Kommer också hälsa på min biologiska mamma vid hennes grav. Men det blir på tillbaka vägen.

Anländer till den stora metropolen på måndag kväll! 6 månader sen jag var hemma sist. Då fick jag kålpudding av mamma. Vi får se vad mamma kokar ihop denna gång :)


Blir bara 1 eller 2 nätter i Falun. Jag vill upp så fort som möjligt. Semestern i Falun blir när jag åker ner igen. I lugn och ro.

Om 3 timmar skall jag tvätta. Hungrig som tusan så nu skall jag till Mahjid och äta lite mat.







Och tack igen för ni läser detta.
MvH Tommy

5 kommentarer: