söndag 12 juni 2016

12:e Juni.

Precis kommit hem ifrån jobbet. Slutade tidigt idag. Imorgon är jag ledig och det är Sveriges premiär match i EM. Laddat kylen så klart. Så i morgon skall jag titta på fotboll:)

Men morgondagen är också fullspäckad med saker som skall göras inför semestern.
Inköp av trangia kök och diverse camping utrustning. Det som grämer mig mest är att jag åker på att köpa nya fiske saker då mina är spårlöst borta. Lämnade alla fiske saker i Falun när jag flyttade ner och nu vet ingen vart dom är. Inte billigt att handla nytt!

Som tur är slipper jag köpa tält och 12v kylväska. Min mamma var begåvad med dom sakerna. Kanon. Lite billigare.

Hållit på i 2 dagar nu och labbat med min nya videokamera. Är grymt nöjd med kvalitén på filmerna.
Alla filmer ligger nu på min kanal på YouTube. Inspelade ifrån 1080p/24fps till 100fps. Ligger också några 4k klipp. Men har bestämt mig att jag inte kommer filma i det formatet under semestern. Dels så vet jag inte om jag kommer åt wifi för uppladdning till droppbox, dels är sd kortet för 4k filmning svindyrt. Ett 64gb kort kostade mig 890kr!  Dom är så dyra pga av att skrivhastigheten ligger upp till 95mbit/s för 4k och sd kortet måste fixa det. Annars hackar det konstant. Så det blir 1080p/50fps.
Då kan jag få ett 128gb för under 500 hundringen. Och 4k filmerna blir huge! 1gb /minut
Problemet med GoProHero 4 är att allt material måste redigeras och konverteras. Det kommer jag inte ha möjligheter till. Ingen lust att köpa en laptop bara för denna tur.
Rå materialet i en gopro ser ut som om allt är filmat genomet ett "fisheye" Kolla 21sek in i detta klippet. https://www.youtube.com/watch?v=MNCzSfv4hX8

Så man måste redigera och konvertera materialet. Visste inte detta när jag köpte hela paketet.


Min kanal på youtube är https://www.youtube.com/user/TheBogur
Där kan ni även lyssna på min favoritmusik.



4 kommentarer: