lördag 25 juni 2016

Fiskefitta i Norrland.

Vaknade 06.30 idag. Kokade kaffe och vaknade till.

Sen tog jag mig en tur till ett fantastiskt vattenfall med Sveriges enda canyon.
Fallet är 40 meter högt och ca 800 meter lång. Klippväggarna är 50-60 meter höga.

Filmade och fotade som vanligt.

Som provade jag finessen att sända live på Facebook.  Vet ej hur kvalitén blev då jag hade ganska dåligger mottagning. Men jag fick 2 st som tittade live😆.

Efter detta åkte jag hem och åt lite mat. Diskuterade med ägaren på campingen vart man skulle fiska. Han föreslog att jag skulle åka ner emot Båggede. 2.5 mil söder om Gäddede.
Sagt och gjort så drog jag ner dit och provade lyckan. Fick ett grymt hugg på första stället. Fick öka bromsen 3 gånger. Fisken stod helt stil sen gjorde han en rusning g ner mot botten och förmodligen fastnade. Summan av kardemumman blev att jag förlovade en mörrumspinnare.

Åkte vidare till en liten tjärn bakom fågelbordet vid namn Baksjötjärn. Ett hugg endast. Inge vak och ingen flugkläckning överhuvudtaget!

Stendött eller jag suger. Tror på det första.

Åkte tillbaka till campingen.

Beställde en 150g hamburgare och en Mariestad.  Nu är jag inne på den 3:e och skriver detta.

Jag har förlängt min stuga till måndag pga att jag behöver handla fiske saker och proviantinnan jag drar vidare på del 2 utav min expedition.

På måndag går resan upp till Ankarede och leipikvattnet.

När det dags för en gubbvilade och sen kanske lite fiska runt campet inatt.


































4 kommentarer: