måndag 13 juni 2016

Fotboll och fridag:)

Idag är jag ledig ifrån jobbet. Har jobbat hela helgen. Varit en tung helg med studenter och fylla. Men faktiskt inget svineri i bussen. En eloge till Malmös studenter!

Vaknade 10.30 idag. Satt och kollade min inköpslista sen gjorde jag mig i ordning.

Blev en tur till Berstorp för ett stativ och ett "housing" (hus) till min GoPro. Tycker inte om att filma igenom det vattentäta som följde med. Bildkvalitet blir sämre. Fotoexperten skulle ha 690kr för stativet! Media Markt hade samma stativ för 199kr. Huset landade på 490kr. Fan dyrt med semester!

Sen blev det en sväng till Jula på Svågetorp för camping saker. Blev spritkök,knivar,allroundverktyg med kapsylöppnare och konservöppnare. En fiskehåv, 4st gasbehållare för köket. En kastrull och stekpanna. 1 st stol med mugghållare(viktigt)! och ett campingbord, allt för 1159kr. Mycket billigt var det där.

Har bara ett par mindre saker att handla kvar inför resan. Måste ha en förstaförbandslåda,gummistövlar,kängor,och lite slitstarka vildmarkskläder och en mindre fick lampa.
Och till sist men inte minst! Ett par bjällror för att varsko björnarna att jag är på deras territorium. hehe.

Nu skall jag gå och äta lite hos Mahjid. Sugen på en räksallad :)
Tack för ni läser detta.










2 kommentarer:

  1. Åh det är så spännande att se din resa ta form :)

    SvaraRadera
  2. Tackar. Har nu nästan allt jag behöver. På fredag skall jag inhandla dom sista sakerna. Mat(konserver/soppor,pasta och nudlar.) Och lite bra kläder för turen. Sen fiske saker då mina är spårlöst borta. Om dom sista räkningarna har kommit på fredag så åker jag upp på lördag morgon. Längtar så mycket. Sitter på google earth och kollar in alla ställen jag skall se :) Blir nog bra detta.

    SvaraRadera