torsdag 23 juni 2016

Jag är framme.

Torsdagen den 23:e juni svänger jag in på Gäddede camping där jag har hyrt stuga för 3 dagar.

Resan började i Trångsviken hos maya och Marcus runt middagstid. Jag skulle åka från Trångsviken till Gäddede via Strömsund.

En sträcka på 258 km. Tog fel väg i Strömsund men google mars och dess navigator sa till ganska snabbt att jag tog fel väg. Men om jag visst vad som väntade mig hade jag tagit en annan väg. Det var väg arbete i 2.7 km . Grus väg med stora stenar i . Var livrädd jag skulle få punktering eller stenskott/lackskor på drutten. Men allt gick bra. 9 mil innan jag kom till gäddede så började det regna. Har aldrig skådat ett sådant snabbt väderomslag.  Har hört att det går snabbt här uppe, men så snabbt???? Ifrån solsken till regn på till  störtskurar  på 5 min. Men det gjorde Drutten gott. Han blev rentvättad efter  3 mils vägarbete.

Tidigare hemma hos Markus och Maya hade jag ringt upp hit och  lyssnat på priser. Hade ingen lust att tillbringa första natten i tält. Jag fick 3 nätter och fiskekort för 1000kr ! Jag slog till direkt. Här på campingen finns det en servering med mat och dom har öl😆. Mitt fiskekort börjar gälla kl 00.00. Jag har gjort i ordning allt och sitter nu och väntar på att kunna servera en fluga framför en fet öring eller röding. Hehe.

Resan hit var fantastisk. Aldrig sett sådana vyer och snöklädda fjäll mitt sommaren.  Alldeles fantastiskt. Mår superbra.

Kvarnbergsvattnet som sjön heter här vid Gäddede ligger spegelblank och man ser fiskarna tar flugor på ytan☺.

Jag har full täckning här på 4g mitt mitt abonnemang hos Telenor.  Blir lite överaskad faktiskt. Finns 3st wifi här jag bor. Skall fråga om det i morgon.


Och nu lite bilder mina trogna läsare.  😉

Skickar dom i från min telefon. Fan Tompa du skulle vara här och lärt mig😉





















2 kommentarer:

  1. Helt sinnessjuk va vackert och tack för att jag/vi får ta del av din resa. Som jag har löngtat 😀

    SvaraRadera
  2. Vassego kompis😆. Kommer bättre saker på måndag då jag kommer till Fatmomakke och Ransarån😉

    SvaraRadera