tisdag 14 juni 2016

Skjutning och människa som håller på att dör framförmig.

Igår den 13 juni i nådens år 2016 så blev jag vittne till ett mordförsök.

Jag och en god vän satt på en servering intill nobelvägen. 300m ifrån där jag bor.

Jag hör 2 st pistolskott. Vet inte varför men jag tar upp min telefon och börjar filma allt.
En kille ca 35år faller till marken med 2 skotthål i sidan. Jag ringer 112 medans jag filmar och blir satt i telefonkö! Rösten säger , Förväntad svarstid är 5 min! Du är samtal 4 i kön, vi gör allt för att kunna ta ditt samtal. WTF!!!!

Det kommer ca 9 polisbilar och dom spärrar av ett stort område. Dom kommer sedan att stänga av serveringen där jag och min vän sitter. Killen får hjälp av en massa personer där han ligger och blöder som satan. Är på väg över gatan men den serveringen jag sitter på har inte någon förbandslåda. Jag sitter kvar fortfarande kvar i telefon med sos. Efter ca 3-4 minuter svarar dom. Vi vet om detta och har polis på plats. Ja det har ni säger jag, men ingen amulans. 9 polisbilar på plats, killen lider och blöder som en stucken gris och ingen ambulans. Det tog 9 min innan den kom fram! Ofattbart.

Alla på serveringen blir förhörda och jag säger till polisen att jag har det mesta på film. Utom när skytten springer därifrån. Men min vän har sett allt. Så polis förhör oss i ca 20 min. Sen kommer sydsvenskan som flugor på bajs och vill ställa några frågor. Vi ställer krav att inga namn eller namnet på puben skall nämnas i artikeln. /pubägares önskemål)
http://www.sydsvenskan.se/2016-06-13/skottlossning-pa-nobelvagen

Mina ord citerade utav tidningen.

På fredag om allt klaffar och jag har fått alla mina räkningar så drar jag ifrån denna skitstad i 3 veckor.

Hatar denna stad. Känner mig inte säker. Men jag är fast. Har inte något jobb i falun, och förmodligen kommer jag inte få det utan att döpa om mig till Muhammed ifrån Somalia.

Förstår inte vad jag skulle ner hit att göra. Allt är fel här nere.

Jobbet försökte ringa mig idag. Var uppsatt på kurs idag. Förklarade via intranätet som vi har att jag mår piss och inte kommer idag. Det slutade med att dom skickar mejl och undrar vart jag är.....Fast jag har sjukat mig på morgonen idag via FIA.

Sitter här nu och har fortfarande bilden framför mig när en människa blir skjuten och håller på att dö på näthinnan.



Nu skall jag titta på nyaste avsnitten utav Game of thrones till ett par öl. Godnatt på er. Och tack för ni läser detta.


2 kommentarer:

  1. Fy fan va sjukt. Helt overkligt. Jag är glad att du klarade dig fysiskt. Ändra datumet till 2016 nu!

    SvaraRadera