onsdag 13 juli 2016

Tisdag den 12:e juli.

Att åka ner var jobbigt. Regnade som tusan nästan hela vägen. Folk blir som höns i trafiken. Tog nästan 6 timmar att köra dom sista 50 milen.
Åkte direkt hem till min polare och fyllde på Carlsberg förådet😆.
Kom hem och packa ur lite saker ifrån bilen. Möttes av en hög räkningar innanför dörren. Grrrrrr.  Gick iväg på en gång för lite mat hos Mahjid. Blev en Hawaii med räkor och en kall Mariestad.  Fick faktiskt i mig hela pizzan för en gångs skull. Men inte ölen. Handlade kaffe på vägen hem och snus.

Sen började problemen! Skicka upp 60gb till droppbox tar tid. Sen när jag skulle redigera alla filmer i gopro studio så hade jag gjort misstaget att döpa en mapp med svenska bokstaven "å", (råmaterial). La det på is tills idag. Kvällen gick åt att posta på Facebook och skriva lite. Har en del bilder att posta kvar dock.

Redigeringen utav filmerna fixade sig i morse när jag googlade lite. Döpte om mappen till "rawmaterial" sen hittade gopro studio alla filmerna och jag blev lycklig☺.

Jag började med en film på midsommarafton som jag sköt i 4k upplösting.
Jag har nu suttit  i mist 30 minuter och den är bara på 36%.  Man måste redigera filmerna ifrån gopro 4. Linsen filmar i superwide format så det blir ett så kallat fisheye i mitten. Bilden ser rundad ut. Inte snyggt. Så jag har nog att göra resten utav veckan med detta.

Alla filmer kommer att komma på min kanal på Youtube.
Adressen är : www.Youtube.com/thebogur. Tror det kommer att ta ett par dagar för att redigera och ladda upp allt.

Nu skall jag packa ur bilen och redigera filmer. Tack för ni läser.

MvH Tommy.


2 kommentarer:

  1. Tack för alla foton på fb. Vilken grym resa du gjorde

    SvaraRadera
  2. Vassego. Det var en underbar resa Tompa. Sitter nu och har ångest. Jag börjar jobba i morgon😈

    SvaraRadera