söndag 24 juli 2016

Söndagen den 24 juli.

Ligger sjuk med feber i högsommar värme. Det suger. Det var 27 grader varmt igår. Har jobbat en vecka efter semestern. Det går ok, men jag sitter varje dag och tittar på mina foton ifrån Norrland. Tänk om man kunde skruva tillbaka klockan!  Jag nästan trakasserar mina vänner med bilder och filmer ifrån min resa.

Denna resa gjorde mig gott. Tog mig en tankeställare om vad jag vill med mitt liv. Jag tror ingen människa är gjord för att bo mitt i en stad med alla dess oljud.. Så efter ett par dagar bestämde jag mig.

I november 2008 flyttade jag till Malmö.  Ville prova något nytt. Idag trivs jag inte här nere. Klimatet är för hemskt för mig. Varmt väder och fuktig luft ifrån havet får mig att må dåligt. Malmö har en luftfuktighet upp till 90%.

Nu har jag tagit steget igen.. Jag har sökt jobb i Trångsviken som ligger ett par mil ifrån Östersund. Det blev trångsviken för där har jag mina vänner Maya och Marcus med familj. Det är dom enda jag känner där uppe. Jag har bara träffat dom en gång. Men vi har snackat många år genom internet och online gamling.

Och nu släpper jag bomben....... Jag har fått löfte om fast jobb och en 2 rummare  i Trångsviken! Åker upp snart och tecknar kontrakten. Nobina i Malmö vet om detta då jag begärt ut arbetsgivar intyg.
Med detta kommer jag ca 30 mil närmare mamma och syster. Med detta så har jag bara ca 24 mil till Gäddede till mina fiske vatten.

Jag kommer att starta på ny kula igen. Förhoppningsvis blir det bättre än när jag flyttade till Malmö.

Med denna flytt kommer jag kunna ägna mig åt det som jag tycker om, fiske och friluftsliv.

Tror inte på detta själv innan jag har alla kontrakt. Så jag törs inte jubla ännu.
Men allt ser bra ut så här långt framskridet. Mot helgen vet vi då jag skall åka upp och skriva på allt.

MvH Tommy.




3 kommentarer:

  1. Fy fan va sjukt. Ett stort grattis till ditt nya liv. Det kommer att göra dig gott 😊

    SvaraRadera
  2. Stackars dej men nu har man 4 veckor sem

    SvaraRadera
  3. Stackars dej men nu har man 4 veckor sem

    SvaraRadera