fredag 12 augusti 2016

Fredagen den 12:e augusti.

Malmö festivalen har börjat. Detta spektakel med över 1.5 miljoner besökare varje år tar på mina krafter som bussförare. Dom jobbigaste gästerna är dom som mycket sällan åker buss och inte vet hur det fungerar med betalningen. Idag kom jag på mig själv att jag var snäsig och kort emot mina gäster. Jag fick min buss 17 min sen på Kirsebergskyrka. Jag hatar att starta dagen med försening! Hade ett kort pass på 6 h 55 min, men det kändes som en evighet. Tror även skånetrafiken och Nobina hade glömt sätta in förstärkning ifrån Bunkeflostrand och Limhamn. Fullpackad buss efter västanväg!!
Mitt tålamod tröt idag, ber om ursäkt för det om du läser detta. Är ledig fram till söndag kväll. Har fått 4.5 timme övertid då. Ville ha mera med min helgvila gick inte ihop! Att flytta kostar skjortan. Behöver all övertid jag kan få. Nästa vecka har jag 3 dagar då jag slutar före 24. Sagt till ppl att jag vill jobba mera. Vi får se hur det blir med det. Klockan är nu 01.21, kanske dags för att tugga på kudden :)

Lite bilder ifrån den gångna veckan.























3 kommentarer:

  1. Hallå! Du har skrivit fredagen den trettonde, det är den 12 som du menar :)
    Fina foton!

    SvaraRadera
  2. Tack kompis. Tycker om dig också :) Något blev fel här. Kanske lite dagvild :)

    SvaraRadera